Zalety i wady Prestashop

PrestaShop jest systemem zarządzania treścią dla ecommerce, czyli ułatwia instalację strony internetowej, która służy do sprzedaży i kupna w Internecie. Jest to idealne rozwiązanie wybierane przez miliony osób do założenia swojego biznesu w Internecie.

W prostych słowach pozwala na założenie własnego wirtualnego sklepu internetowego niemal bez edycji jakiegokolwiek kodu, robiąc wszystko automatycznie. Zawiera system zarządzania treścią, który pozwala na dodawanie produktów, usuwanie ich, modyfikowanie itp.

Integracje z metodami płatności również sprawiają, że jest to świetny wybór, gdy szukasz systemu CMS dla sklepów internetowych, który zawiera wszystko. Dzięki temu oprogramowaniu można również mieć pełny dostęp do wszystkiego, do statystyk, informacji i danych rozliczeniowych, logistyki, zakupów, sprzedaży, zysków i wielu innych.

Otworzenie sklepu internetowego to pomysł na własny biznes. W tym artykule wymienimy zalety i wady PrestaShop, przeanalizujemy mocne i słabe strony, plusy i minusy, abyś mógł ocenić, czy rzeczywiście warto  zastosować to oprogramowanie w swoich sklepach internetowych.

Zalety Prestashop

  1. Jest to oprogramowanie OpenSource, więc można do woli modyfikować kod.
  2. Łatwa i szybka instalacja poprzez interfejs internetowy.
  3. Dokumentacja w języku polskim, bardzo obszerna i łatwa do przeczytania w celu rozwiania wszelkich wątpliwości.
  4. Posiada ogromną społeczność użytkowników i deweloperów na całym świecie.
  5. Jest to bezpieczny CMS, otrzymuje bardzo mało ataków w porównaniu do innych CMS’ów, takich jak WordPress czy Magento.
  6. Zawiera moduł Cache, który poprawia szybkość działania i zmniejsza wykorzystanie zasobów.
  7. Pozwala na integrację wielu sklepów z poziomu jednego administratora. Jest to funkcjonalność zwana Multistore.
  8. Pozwala zintegrować wyszukiwanie Ajax’owe zarówno dla strony jak i dla koszyka.
  9. Jest w 100% modyfikowalny i dostosowywany na poziomie kodu i wizualnym.
  10. Zawiera tysiące komponentów rozszerzających podstawowe funkcje, które zawiera.
  11. Możesz zmienić wygląd używając szablonów PrestaShop od setek projektantów.
  12. Bardzo prosty i łatwy w obsłudze menedżer administracyjny we wszystkich swoich opcjach.
  13. Jest wielojęzyczny, możesz mieć swój sklep w wielu językach z automatycznymi tłumaczeniami.
  14. Kompatybilny z Paypal, Kartami Kredytowymi, Bitcoin jak również z każdą bramką POS lub płatnościami online.
  15. Osadzanie filmów, obrazów, dźwięków i wszystkich multimediów jest bardzo łatwe z jego menedżera mediów.

Wady Prestashop

  1. Nie oferuje szerokiej gamy szablonów jak inne CMS-y (np. WordPress).
  2. Ładne szablony, które oferuje, są szablonami płatnymi, czyli trzeba będzie zainwestować trochę pieniędzy.
  3. Jest wiele dobrych modułów, ale są też płatne, gdy potrzebujesz zaawansowanych funkcjonalności.
  4. Do zaawansowanych konfiguracji SEO trzeba użyć pliku .htaccess i stamtąd wszystko skonfigurować.
  5. Wymaga to trochę dostosowania, trzeba poświęcić trochę czasu.
  6. Krzywa uczenia się CMS jest trudniejsza niż WordPress.
  7. Kiedy masz więcej niż 10 000 produktów, może stać się bardzo powolny, chociaż niewiele osób ma sklepy z tak dużą ilością produktów.